reklama na internete seo

Reklama na internete momentálne vládne marketingu. Možností je neúrekom, treba si len správne vybrať. Kedy siahnuť po banneroch alebo naopak po reklame vo vyhľadávaní?

Každá správna SEO agentúra vám určite ponúkne ako formát propagácie značky či produktu reklamu vo vyhľadávaní Google. Ide o textovú reklamu, ktorá sa zobrazí práve v tomto celosvetovo využívanom vyhľadávači (prípadne v rámci jeho partnerských vyhľadávačoch). Jej hlavnou úlohou je vaša viditeľnosť medzi potencionálnymi zákazníkmi, ktorí práve zháňajú podobné služby. Táto forma reklamy využíva cielenie cez vstupné stránky alebo kľúčové slová. V prvom prípade poskytnete zoznam vašich vstupných stránok a tým uľahčíte Google Ads rozhodnúť, kde má nasmerovať návštevníkov vašej internetovej stránky a kedy ma zobraziť dynamické reklamy. Pri kľúčových slovách ovplyvníte zobrazovanie reklám na základe výrazov a slov z vašej kampane.

Aké výhody vás čakajú? Pomocou tejto SEO služby docielite vaše zviditeľnenie medzi širokým spektrom potencionálnych zákazníkov, a to aj napriek obmedzenému rozpočtu. Podmienkou ale je správne nastavená kampaň. Táto reklama je ideálnou voľbou pri službách, ktoré ponúkajú pomoc pri akútnych problémoch. Odporúča sa napríklad pre inštalatérov, odťahové služby či elektrikárov. Otvárajú sa vám aj možnosti predstaviť reklamu takej skupine zákazníkov, ktorá už v minulosti cielila na vami ponúkané produkty či služby.

Pri reklamách vo vyhľadávaní treba dbať na dve základné záležitosti. V každej reklamnej zostave či kampani by mali byť implementované aspoň 4 rozšírenia. Tie sa starajú o vyššiu atraktivitu a je tu priestor pre zakomponovanie dôležitých informácií o vašom produkte, firme či službe. Ak budete disponovať viacerým rozšíreniam, dovolí to reklamám spĺňať špecifické požiadavky väčšej skupiny užívateľov. Vhodne je aj použiť v rámci každej kampane jednu alebo viac responzívnych reklám vo vyhľadávaní s čo najväčšou silou reklamy. Podľa interných dát spoločnosti Google z roku 2020 sa inzertérom, ktorí zväčšili silu reklamy z hodnotenia „Slabé“ na „Vynikajúce“, sa preukázal nárast konverzií a kliknutí v priemere o 9 %.

Ako na účinnú reklamu vo vyhľadávači:

·        Napísanie originálneho a zaujímavého textu reklamy

·        Vytvorenie sloganu, ktorý definuje vaše produkty, služby či značku

·        Nastavenie reklamy tak, aby dosiahla úspech

·        Reklamu pravidelne optimalizujte a testujte

V prípade bannerov si zvolíte medzi animovaným a statickým. Oba prípady sa odporúčajú ako ideálna forma internetovej reklamy v prípadoch, ak na trh zavádzate novovzniknutú značku. V porovnaní s reklamou vo vyhľadávačoch či SEO optimalizáciou všeobecne pri nej jasne badať okamžitý efekt a rýchlejší účinok. Spomenúť môžeme aj variabilitu, keďže reklamné bannery disponujú širokými možnosťami pri umiestnení, formátoch, rozmeroch či spracovaní. Každý jeden môže byť maximálne prispôsobený vašim aktuálnym požiadavkám.

Bannerové reklamy cielia na užívateľov podľa štyroch základných charakteristík: bydlisko, vek, záujmy a pohlavie. Na internete je celkom jednoduché pochopiť, čo konkrétne užívateľ rád a najčastejšie vyhľadáva. Preto sa návštevníkom primárne zobrazujú bannery s propagáciou podobných služieb alebo produktov. Vďaka tomu dokážu posilniť povedomie o značke ale aj marketingovo komunikovať. Pozor však na tzv. bannerovú slepotu, pri ktorej trpí efektivita reklamy. Nastáva v prípadoch, kedy sú reklamami užívatelia presýtení. Aby bannery splnili svoj účel, musia naplniť konkrétne pravidlá:

·        Malo by ísť o stručný reklamný obsah s cieľom posilniť povedomie o značke aj bez toho, aby na ňu museli kliknúť.

·        Nesmie chýbať originalita a nápad.

·        Mal by upútať pozornosť a vhodne vyzvať k akcii cez konverzné tlačidlo.

·        Nevyhnutná je farebná zladenosť so značkou alebo cieľovým webom či kvalitné technické spracovanie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *