Žijeme v dobe, kde cestovanie nie je také komplikované ako v minulosti. V podstate nám stačí pár eur a odhodlanie zažiť niečo nové.

Študenti vysokých škôl často využívajú program Work & Travel. Je to program, ktorý vám umožní vycestovať do zahraničia na dlhšie obdobie, kde pracujete a je už len na vás ako zarobené peniaze využijete. Pre mňa osobne najlepší spôsob, ako využiť peniaze, je cestovanie. Preto som sa minulý rok rozhodol, že ako študent posledného ročníka na vysokej škole, by bola škoda takúto možnosť nevyužiť. Po troch mesiacoch pracovania v zábavnom parku prišlo obdobie, na ktoré sme sa tešili asi najviac. Mali sme pred sebou dva týždne cestovania. Tak ako všetci, aj my sme rozmýšľali, ako ten čas najlepšie využiť, aby sme videli čo najviac. Rozhodli sme sa pre plavbu výletnou loďou po Karibiku.

Dnes existuje veľa spoločností, ktoré ponúkajú výletné plavby loďou. My sme si vybrali spoločnosť Norwegian. Mali sme to šťastie, že sme sa dostali na najnovšiu loď spoločnosti, ktorá bola prvýkrát spustená na oceán v roku 2015. A tak to aj vyzeralo. Pamätám si moment, keď sme v Miami kráčali cez most a v diaľke sme uvideli asi štyri pristavené lode v prístave. Už z diaľky vyzerali obrovské, ale keď sme boli pár metrov od nich, až vtedy si človek uvedomí, aký je malý.

Našli sme si našu loď a nasledoval check-in. Funguje to v podstate rovnako ako na letisku. Po hodine čakania sme sa konečne dostali na palubu. Loď bola obrovská. Len pre zaujímavosť, loď bola 325 metrov dlhá a dokázala prichýliť viac ako 4000 pasažierov. Na palube sa nachádzalo množstvo reštaurácii, obchodov, barov, nočných klubov, kasíno, ale aj divadlo či kino.

Milovníci športu mohli byť spokojní, pretože možností ako spáliť kalórie, ktoré nabrali napríklad v 24 hodinovom bufete typu all you can eat, alebo v prvotriednych reštauráciách, kde vás personál „obskakoval“, ako keby ste boli prezident, tu bol dostatok. Loď disponovala fitnescentrom, bežeckou dráhou, basketbalovým ihriskom či lanovou dráhou. Všetko samozrejme v cene lístku. Ak by si niekto myslel, že týždeň na oceáne je predsa len dlhý čas a myslí si, že by sa mohol nudiť, musím ho vyviesť z omylu. Počas celého dňa sa personál staral o to, aby pasažieri mohli využiť svoj voľný čas čo najlepšie. Konali sa rôzne súťaže, koncerty, tanečné predstavenia a samozrejme nemohol chýbať ani nočný život v podobe diskoték, ktoré mali rôznu tématiku. Azda najpopulárnejšia bola party s nádychom osemdesiatych rokov. Hlavným lákadlom boli ale tri zastávky na ostrovoch.

Panenské ostrovy, St. Thomas

Prvá zastávka bola na ostrove St. Thomas, ktorý je súčasťou Britských panenských ostrovov. Do prístavu sme dorazili skoro ráno. V prístave sa nachádzala aj duty free zóna, kde ste si mohli kúpiť oblečenie, doplnky, suveníry, ale aj alkohol alebo cigarety. Len pre zaujímavosť, fľaša Captain Morgan 0,75l stála 10 USD.

Na výber ste mali mnoho miest, kam sa vybrať. My sme si vybrali pláž, ktorá sa nazývala Coki beach a lepšie sme spraviť nemohli. Taxíkom sme cestovali asi 15 minút. S taxikárom sme sa rovno dohodli, kedy má pre nás prísť a že nás zavezie naspäť do prístavu. Pán taxikár bol ochotný a komunikatívny. Dokonca mi doniesol aj kameru, ktorá mi cestou v aute vypadla z vrecka. Pláž bola krásna s príjemnou atmosférou. Až by ste mohli mať pocit ako na Jamajke, keďže všade hralo reggae a boli vyvesené plagáty alebo zástavy Boba Marleyho.

Túto pláž sme si ale vybrali hlavne preto, lebo ponúkala možnosť plávania s korytnačkami. Išiel som sa teda presvedčiť, či je to pravda a naozaj bola. Za plávanie s korytnačkou ste si ale museli zaplatiť 60 dolárov, čo sa možno môže zdať dosť, ale určite to za to stálo. Aspoň pre mňa. Korytnačky sa nachádzali v bazéne, z čoho som bol najskôr mierne sklamaný, ale keď jedna z nich prišla ku mne a začala sa o mňa otierať, hneď ma to prešlo a už som si len užíval jej prítomnosť a spoločenskosť. Dokonca ste ju mohli aj hladkať, čo by sa vám asi v otvorenom mori podarilo len ťažko.

Samozrejme, mohli ste si k tomu dokúpiť aj fotografie alebo video, ale vzhľadom k tomu, že som mal vlastnú kameru, tak som ich doplnkové služby nevyužil. Zážitok to ale bol a všetkým vrelo odporúčam.

Ak ste typ človeka, ktorý nevie hodiny sedieť na lehátku a nič nerobiť, určite odporúčam vyskúšať šnorchlovanie. Výstroj si požičáte za 10 dolárov a môžete sa ponoriť do podmorského sveta, kde na vás čakalo mnoho pekných rýb a aj nejaké tie útesy. Ak ste mali krmivo, kľudne ste ryby mohli kŕmiť aj z ruky.

Po pár hodinách na pláži pre nás prišiel taxík a zobral nás späť do prístavu.

Panenské ostrovy, Tortola.

V štvrtý deň plavby na nás čakala ďalšia zastávka, tentokrát na ostrove Tortola, ktorý je len neďaleko od ostrova St. Thomas. Tak ako predtým, zakotvili sme skoro ráno, naraňajkovali sa a vystúpili z lode. Po chvíľke rozhodovania sa sme zobrali na Cane Garden Bay, jedno z najpopulárnejších miest na ostrove. Na pláži bolo veľa ľudí, ale keďže bola pláž dlhá, mohli ste si nájsť aj miesto, kde ste boli len vy.

Pláž pokrýval jemný biely piesok a oceán mal krásnu azúrovo modrú farbu. Na pláži sa nachádzalo pár barov a reštaurácii, kde ste si mohli spríjemniť chvíle. Znovu sme si požičali šnorchlovací výstroj a zamierli sme do hlbín Atlantického oceánu. Oceán bol čistý, ale nachádzalo sa v ňom podstatne menej rýb ako na predchádzajúcej pláži. Celkovo hodnotím pláž ako trochu nudnú, skôr pre ľudí, ktorí si chcú hlavne oddýchnuť.

Bahamy, Nassau

Po šiestich dňoch na oceáne sme konečne dorazili do Nassau, čo je hlavné mesto Bahám. Mesto s krásnou architektúrou a jedinečnou atmosférou vie človeka očariť a očarilo aj nás. O tom, že je to hlavné mesto, ste sa mohli presvedčiť aj v uliciach, kde sa hmýrilo veľa ľudí a takisto aj áut. Na každom rohu ste mohli nájsť reštaurácie, kaviarne a hlavne obchody so suvenírmi.

Keďže sme mali málo času, rozhodli sme sa ísť na najbližšiu pláž, ktorá bola dostupná aj pešo. Od prístavu nám to trvalo možno 15 minút. Bohužiaľ, pláž bola preplnená, pretože v rovnakom čase prišli, okrem nás, ďalšie dve výletné lode. V Nassau je ale mnoho iných pláží, preto odporúčam opýtať sa miestnych na nejaké tipy a vybrať si takú pláž, ktorá vám vyhovuje.

Ani sme sa nenazdali a týždeň na oceáne sa chýlil ku koncu. Posledný večer sa konala veľká party, kde sme sa rozlúčili s týždňom plnom zábavy, oddychu, dobrého jedla či trochou dobrodružstva. Plavbu loďou odporúčam každému, kto si chce poriadne oddýchnuť, ale zároveň aj vidieť miesta, na ktoré sa tak často nedostane. Týždeň ma oceáne hodnotím ako nezabudnuteľný zážitok, ktorý by som si veľmi rád zopakoval.