Pýtate sa, ako urobiť prieskum trhu? Je vaša firma produktom, ktorý hľadá svojho zákazníka? Pomocou niektorých tipov môžete takéto publikum osloviť veľmi jednoducho, rýchlo a efektívne.
Marketingový prieskum trhu môže poskytnúť podniku obraz o tom, aké druhy nových produktov a služieb mu prinesú skutočný zisk. Pre produkty a služby, ktoré sú už na trhu k dispozícii, môže marketingový výskum spoločnostiam povedať, či spĺňajú potreby a očakávania svojich zákazníkov. Pri skúmaní odpovedí na konkrétne otázky sa môžu majitelia malých podnikov dozvedieť, či potrebujú zmeniť svoj dizajn balíčkov alebo upraviť spôsoby ich dodania, a dokonca aj to, či by mali zvážiť ponuku ďalších služieb.
Nesmiete sa stratiť
Ak neuskutočníte prieskum trhu ešte predtým, než si vyberiete svoju ready made spoločnosť alebo aj počas jej prevádzky, môže to byť niečo ako jazda taxíkom v New Yorku a bez mapy.
Mali by ste vedieť, akým smerom chcete „cestovať“ a ako rýchlo ísť, dobrý plán prieskumu trhu ukazuje, kde a kto sú vaši zákazníci, a tiež vám povie, kedy sú s najväčšou pravdepodobnosťou a ochotou schopní kupovať váš tovar alebo využívať vaše služby.
Načo vám bude takáto stratégia?
Pri vykonávaní marketingového výskumu môžete výsledky použiť buď na vytvorenie obchodného a marketingového plánu, alebo na meranie úspechu vášho súčasného plánu. Preto je dôležité správne položiť otázky správnym ľuďom. Zle vykonaný prieskum, môže viesť k nesprávnemu smerovaniu vašej spoločnosti.
Primárny výskum
Cieľom primárneho výskumu je zhromažďovanie údajov z analýzy súčasného predaja a účinnosti súčasných postupov, ktorých kvalita sa dá overiť aj inak, Stačí si zistiť ako funguje Mystery Calls. Primárny výskum tiež zohľadňuje plány konkurentov a poskytuje informácie o vašej konkurencii.
Sekundárny výskum
Cieľom sekundárneho výskumu je analyzovať údaje, ktoré už boli publikované. Pri sekundárnych údajoch môžete identifikovať konkurentov, stanoviť referenčné hodnoty a identifikovať cieľové segmenty. Vaším segmentom sú v prvom rade ale vždy ľudia, ktorí patria do vašej cieľovej demografickej skupiny, tí, ktorí žijú v určitom životnom štýle, vykazujú určité vzorce správania alebo spadajú do vopred určenej vekovej skupiny.
Takéto prieskumy môžu pomôcť majiteľom firiem definovať problémy tým, že sa dozvedia o názoroch zákazníkov, hodnotách a ich presvedčeniach všetko dôležité.