Zasnežená krajinka, inovať na konároch stromov, snehuliaky pri chodníkoch. Zimná idylka sa však pre mnohých vodičov končí v momente, keď sa potrebujú niekam dostať.
Niekoľkominútové oškrabávanie čelného skla často vyjde nazmar, keď následne nedokážu prebrať svoje auto k životu. Kašľúce štartéry a upchaté palivové filtre patria k bežným zimným obrázkom slovenských sídlisk. Na rozhýbanie stuhnutých dieslov existujú rôzne ľudové návody, ich spoločnou črtou však je, že môžu viac uškodiť ako pomôcť.
OPTIMÁLNA PRÍPRAVA NA ZLÉ ZIMNÉ PODMIENKY
Recept je pritom jednoduchý. Stačí natankovať MaxxMotion Diesel s výdržou až do minus 40 stupňov Celzia (hodnota CFPP podľa normy EN 590) a zima bude opäť krásna. Zimná nafta od OMV je vyvinutá v Rakúsku a prispôsobená alpskému chladu. Okrem toho, že poskytuje optimálne štartovanie, maximalizuje výkon motora a predlžuje jeho životnosť*.
Problémy so štartovaním, ľudovo nazývané mrznutie nafty, spôsobuje v skutočnosti jej tuhnutie. Nafta totiž obsahuje niektoré uhľovodíky, ktoré pri nízkej teplote kryštalizujú a upchávajú povrch palivového filtra.
Počas zimnej sezóny preto treba kvalite paliva venovať mimoriadnu pozornosť. Hodnotu bodu
filtrovateľnosti za studena síce pre jednotlivé obdobia určujú normy, laboratórne podmienky a skutočný stav sa však môžu líšiť. Aby bol motor v dobrej kondícii a zvládol aj najdrsnejšie zimné podmienky, je vhodné tankovať kvalitnú a osvedčenú naftu. MaxxMotion Diesel má bod filtrovateľnosti za studena pri mínus štyridsiatke, takže vodičom na Slovensku poskytne dostatočnú rezervu aj počas arktickej zimy.
Vodiči, ktorí majú v nádrži OMV MaxxMotion Diesel však okrem optimálnej prípravy na zimu majú o dôvod na úsmev viac. Každý, kto načerpá na jedno tankovanie aspoň 30 litrov, môže získať jednu z tisícok okamžitých výhier – od poukazov na kvalitný umývací program, cez vodu do ostrekovačov, škrabky na ľad až po hlavnú cenu. Tou je tankovanie na 3 roky zadarmo v celkovej hodnote 4500 eur.
*-40 °C je hodnota CFPP podľa normy EN 590. Výhody a účinky paliva sú ovplyvnené aj vozidlom, správaním vodiča a technickým stavom motora a sú založené na porovnaní s palivom, ktoré spĺňa miestne minimálne požiadavky normy EN 590.
Okrem problémov so štartovaním je ďalšou „obľúbenou“ činnosťou vodičov odstraňovanie ľadu z čelného skla pred jazdou, prípadne odstavovanie auta a manuálne čistenie zamŕzajúceho výhľadu. Aj na to však existuje riešenie.
Čistiaca zmes OMV CARISTAL chráni proti mrazu a garantuje optimálne čistenie bez šmúh. Bez námahy dokáže odstrániť primrznuté šmuhy, prach, hmyz, ako aj zvyšky oleja a silikónu. Špeciálne prísady spomaľujú vytváranie ľadu na okne a udržujú trysky ostrekovačov vo funkčnom stave. OMV CARISTAL navyše neobsahuje toxický metanol a nepoškodzuje lak, chróm, gumu ani plasty. Aj vďaka tomu získal ocenenie najvyššej kvality od rakúskeho Zväzu pre informovanie spotrebiteľov. K dispozícii je už ako hotová zmes pre teploty do mínus 30 stupňov Celzia i ako koncentrát do -60 stupňov.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.