Rodičom Hoškovým sa mohol pred pár rokmi zbúrať celý svet. Ich synovi Matejovi diagnostikovali poruchu autistického spektra, konkrétne ťažkú ​​formu Aspergerova syndrómu. Namiesto toho ale objavili jeho unikátny nadanie – Matěj si totiž naspamäť dokáže zapamätať linky MHD z celého sveta. Naviac ich začal prekresľovať do máp a z jeho obrázkov teraz vzniká kolekcia oblečenia pod ich vlastnou značkou MAAPPI. Pozrite sa na video Reflex.cz v článku.

 

Matejovú schopnosť rodičia objavili pri strastiach spojených s cestovaním v MHD. Každý rodič autistov totiž zažil zlé pohľady spolucestujúcich či dokonca vyhodenie z vozidla, keď sa ich dieťa správalo inak, než ako by malo. Na rozptýlenie preto dali Matejovi do ruky plánik električkovej siete a jemu sa v tej chvíli úplne zmenil život. Spletité siete liniek ho natoľko pohltili, že ich začal prekresľovať, vylepšovať a navrhovať vlastné.

 

 

O nápade vyrábať z máp oblečenie a módne doplnky potom rozhodla náhoda. Po zhliadnutí filmu o módnom návrhárovi omotal Matěj do jedného zo svojich výkresov krajčírsku pannu. Ten nápad sa jeho mamičke Michaele natoľko zapáčil, že sa synovými vzormi oslovila niekoľko návrhárov a neskôr už sa v šatách pokrytých Matejovým mapami prechádzali modelky na Prague Fashion Weeku.

Aby ale nezostalo len pri jednej príležitosti, vytvorili Matejovi rodičia značku MAAPPI, pod ktorou chystajú celú kolekciu oblečenia. Na projekt vybrali už štvrť milióna prostredníctvom crowdfoundingového portálu HitHit, ale prispievať sa stále dá. Zisk z predaja kolekcie MAAAPPI sa totiž bude vracať späť pre pomoc ostatnými autistom, do tém spojených s asistentmi, diagnostikou atď.

Ako Hoškovci hovoria, nejde o prvoplánovú charitu s nekvalitnými reklamnými produktami, ale o snahu vybudovať zaujímavú módnu značku, ktorá by svetu ukázala, že aj hendikepovaní ľudia môžu byť platnými členmi spoločnosti.

 

Zdroj: Info.cz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *