S rastúcou ponukou je pre výrobcov čoraz ťažšie vymýšľať názvy svojich áut. Z toho dôvodu najímajú rôznych špecialistov alebo zakladajú špeciálne oddelenie zamerané na túto problematiku.
Pomenovať nový model nie je pre automobilky už dávno tak jednoduché ako kedysi. V začiatkoch automobilizmu stačilo napríklad len typové číslo alebo výkonový parameter, až neskôr, s rastúcou ponukou, prišli rôzne číselné označenie a slovné pomenovanie. Dnes už je pomenovanie modelov naozaj ťažká úloha, veď kvôli širšej ponuke a rastúcemu globálnemu trhu majú automobilky registrovaných viac ako 800.000 ochranných známok na pomenovanie áut.
Práve kvôli toľkých ochranným známkam už výrobcom nestačia skutočné slová, ale musia si názvy vymýšľať. „V polovici deväťdesiatych rokov sme dosiahli vrchol dostupnosti ochranných známok, ktoré sú skutočnými slovami. Najreálnejšie slová, emocionálne alebo zábavné slová sú už preč. Je tak stále ťažšie nájsť nejaké prirodzené výrazy, „tvrdí Robert Pyrah, vedúci stratégie v kreatívne agentúre Brandwidth, ktorú si automobilky často najímajú, aby im vymyslela meno pre nový model. Časy, kedy bolo bez väčších ťažkostí možné prísť s Fiestou (španielsky párty) alebo Viper (anglicky zmija), sú tak preč.
„Existuje celý rad strategických úvah, ktoré sú s problematikou späté. Meno musí byť prispôsobené danému trhovému priestoru, zachytiť podstatu toho, čo auto ponúka, zároveň musí zodpovedať firemnému portfóliu výrobcu a prípadne dodržať dané pravidlá označovania. A hlavne ide tiež o ochrannú známku, či je označenie vôbec voľne dostupné, „zhŕňa základné pravidlá Pyrah, z ktorého slov vyplýva, že Stinger alebo Hellcat skrátka musia byť športovo ladené vozy a nie nejaké miniautíčko do mesta, a že napríklad také Audi TT sa svojím menom do zvyšku portfólia štyroch kruhov tak nejako nehodí.
Zdroj: Pinterest