Ako na google ads

Snažíte sa aj vy dostať na prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania v Google? Ak hej, určite vám niečo hovorí SEO optimalizácia pre vyhľadávače. Kvalitné SEO je síce dobrou cestou ako zabodovať, no reálne výsledky dokáže priniesť až po niekoľkých mesiacoch. Ak potrebujete získať svojich prvých online zákazníkov rýchlejšie, pomôže vám platená reklama na internete a služba Google Ads.

Ako funguje Google Ads?

Reklamná služba Google Ads, známa tiež pod starším názvom Google Adwords, funguje na princípe platby za kliknutie (PPC). Ako firma si teda vyberáte kľúčové slová, ktoré chcete cieliť a určujete, koľko ste ochotní zaplatiť v prípade, ak na vašu reklamu niekto klikne. Google následne spojí vašu “maximálnu ponuku” so skórom kvality vašej reklamy – číslom od 1-10 – a podľa toho rozhodne, kedy a kde vašu reklamu zobrazí. V zásade platí, že čím je reklama kvalitnejšia, tým menej peňazí treba na jej zobrazenie na popredných pozíciách. Naopak, nezaujímavej reklame, na ktorú nikto nekliká, nepomôže často ani neobmedzený rozpočet.

Reklama na internete je veľmi účinnou marketingovou stratégiou, ktorej sa nemusia báť ani úplní začiatočníci. Tu je 7 jednoduchých krokov, s pomocou ktorých svoju prvú reklamu na internete ľahko nastavíte aj vy.

Krok 1: Vytvorte si svoj účet v Google Ads

Otvorte si stránku služby Google Ads a prihláste sa pomocou svojho Google účtu. Po prihlásení uvidíte obrazovku s otázkou, aký je váš hlavný reklamný cieľ. Ten je síce dobré poznať, no v tejto fáze postačí ak kliknete na odkaz v spodnej časti obrazovky s textom „Prepnúť do expertného režimu“. Váš účet je tým vytvorený a vy sa môžete vrhnúť do svojej prvej kampane.

Krok 2: Vyberte si cieľ a druh vašej kampane

Kliknite na modré tlačidlo plus v strede obrazovky a zvoľte možnosť “nová kampaň”. Google Ads vám opäť ponúkne niekoľko reklamných cieľov. Pre začiatok odporúčame vybrať poslednú kolónku a to vytvorenie kampane bez zvolenia konkrétneho cieľa. Následne sa vám ukáže šesť základných typov kampaní: kampaň vo vyhľadávacej sieti, kampaň v obsahovej sieti, nakupovanie, video, univerzálna kampaň pre aplikácie a inteligentná kampaň. Kým každá z nich dokáže byť efektívnym nástrojom v rukách skúseného marketéra, ak s PPC reklamou ešte len začínate, vašou najlepšou voľbou je reklama vo vyhľadávaní.

Krok 3: Zacieľte svoje publikum

Po výbere druhu kampane sa pustite do jej konkrétnych nastavení. Tu bude potrebné vašu kampaň pomenovať a rozhodnúť, koho ňou chcete osloviť. Pokročilé nastavenia Google Ads umožňujú veľmi presné cielenie publika, ktoré vedú k oveľa vyššej konverzii. Ak však nastavujete svoju prvú reklamu, postačí, ak vyberiete jazyk, ktorý vaši zákazníci používajú a geografickú oblasť, v ktorej chcete svoju reklamu zobraziť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *