Saunovanie počas celého roka

29. marca 2022

streos domáca sauna

Domáca sauna je skvelý spôsob, ako podporiť zdravie, naštartovať imunitu a psychicky sa uvoľniť. Skvelé je, že na to stačí niekoľko minút denne.

Sme tým, na čo myslíme a to si aj do života priťahujeme. No niekedy je napriek veľkému úsiliu náročné udržať si vnútornú harmóniu, optimistický pohľad na svet a vieru v dobro ľudí. Nesmieme však zabúdať na to, že začať musíme od seba. V ťažších situáciách je najpodstatnejšie postarať sa o seba, napríklad praktizovaním hlbokého dýchania, meditácie, cvičenia či všímavosti. Blahodárne účinky na psychiku i zdravie má však aj domáca sauna.

Benefity pobytu v saune sú overené empiricky na obrovskom množstve ľudí, pretože história saunovania je stará niekoľko tisíc rokov. Samozrejme, mnohé pozitíva potvrdili aj vedecké štúdie. 

Domáca sauna: aké sú jej výhody

Mať doma vlastnú saunu je ako vlastniť poklad, pretože fyzických i psychických benefitov saunovania je neúrekom. Za jednu z najväčších výhod je považovaná schopnosť znížiť stres – dlhodobo zvýšené hladiny kortizolu, stresového hormónu, sú jednou z hlavných príčin civilizačných ochorení. Pravidelným saunovaním môžete toto riziko značne znížiť.

repasovanie techniky
Čo predstavuje ponuka repasovanej výpočtovej techniky?

Pri vyššom náraste cien predpokladáme obozretnejšie nákupné správanie. Záujemca si precíznejšie vyberá, porovnáva a hodnotí v rámci rovnakej triedy modelov. ...

Okrem toho sa pobyt  v saune spája, napríklad s posilnením imunitného systému, so zlepšením výkonnosti a koncentrácie, podporou zdravia kardiovaskulárneho systému, stimuláciou prirodzených detoxikačných mechanizmov organizmu, podporou spánku a zlepšením kvality pokožky. Pri tom nezáleží na tom, či uprednostníte domáce fínske sauny alebo infrasauny.

Nemožno opomenúť  skutočnosť, že počiatočná investícia do domácej sauny sa vám vráti v podobe pevnejšieho zdravia, vitality a lepšej nálady. Nehovoriac o tom, že ju máte kedykoľvek k dispozícii, ušetríte finančné prostriedky za vstupné do wellness centra, cestovanie i občerstvenie.

Typy sáun

Na trhu sa stretnete s viacerými alternatívami sáun. To znamená, že skvelú domácu saunu môže mať doma naozaj každý. Aké máte možnosti?

Klasikou medzi saunami s najdlhšou tradíciou sú fínske sauny. Teplota vzduchu je okolo 70 stupňov Celzia a vlhkosť závisí od intenzity polievania lávových kameňov vodou. Upokojujúcu atmosféru vám poskytnú tradičné fínske sauny rady Zen, pretože sú vyrobené z kanadského jedľovca disponujúceho delikátnou vôňou.

Ak vám nevyhovuje vysoká teplota fínskych sáun, dobrou voľbou sú parné sauny. Parné sauny majú vnútornú teplotu nastavenú na zhruba 45 stupňov a disponujú vysokou vlhkosťou vzduchu.

Do domáceho wellness centra sú stvorené infrasauny. Infrasauny od známej značky France Sauna sa na požadovanú teplotu od 18 – 45 stupňov zahrejú do 15 minút. Infračervené žiarenie prirodzene preniká do tkanív, podporuje detoxikačné procesy a uvoľňuje svalstvo. Navyše tieto sauny môžete nainštalovať do ktorejkoľvek časti domu a zvládnete to úplne sami, pretože montáž je jednoducho hračka.

Ak túžite po fínskej saune a aj infrasaune, stavte na kombinovanú saunu určenú do interiéru.

Ako sa správne saunovať?

Prvým krokom k pevnejšiemu zdraviu a dobrej nálade je vlastniť domácu saunu, druhým je vedieť, ako ju správne používať. Saunovanie má totiž svoje zásady, ktoré je potrebné dodržiavať.

Pred pobytom v saune sa osprchujte. Pred, počas i po saunovaní priebežne dopĺňajte tekutiny. Saunovať sa odporúča na 3 etapy, pričom každá z nich spočíva v 10-minútovom pobyte v saune s následným ochladením v ľadovej kadi alebo aspoň v studenej sprche. Po treťom saunovaní a ochladení sa si doprajte oddych. Ľahnite si a relaxujte.

Nezabúdajte na jedno z najdôležitejších pravidiel pri saunovaní – počúvajte svoje telo, pretože ono najlepšie vie, čo potrebuje.

Daj vedieť svojím priateľom

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*