Vo svete, kde sa informácie preháňajú rýchlejšie než vietor v korune starého duba a ekologické otázky sú horúcejšie než letné slnko na Sahare, prichádza na scénu neobyčajná dvojica: TISAX certifikát a environmentálne manažérstvo. Dvaja rytieri modernej doby, ktorí chránia nielen údaje, ale aj našu zelenú planétu pred nástrahami nezodpovednosti.

TISAX: Strážca tajomstiev na konskom záprahu technológie

TISAX (Trusted Information Security Assessment Exchange) je špeciálny certifikačný systém, ktorý vznikol ako reakcia na rastúce požiadavky v oblasti bezpečnosti informácií v automobilovom priemysle. Podľa štúdie Nemeckej asociácie automobilového priemyslu (VDA) až 78 % subdodávateľov považuje získanie TISAX certifikátu za kľúčové pre obchodné partnerstvá v 21. storočí.

Špeciálny TISAX certifikát však nie je len o pečiatkach a papieroch – je to ako pas na cestu dôvery, ktorým dokazujete, že vaše dáta sú strážené lepšie ako kráľovský poklad v stredovekej pevnosti.

Systém overovania sa podobá rytierovmu turnaju: každý kandidát musí preukázať svoju odolnosť, spoľahlivosť a schopnosť odolávať kybernetickým útokom ostrým ako dýky hackerov. A keď uspeje, dostáva nielen uznanie, ale aj otvorené dvere do sveta veľkých hráčov.

Environmentálne manažérstvo: Vzdušné polia a zelené zámery

Kým TISAX chráni digitálny svet, dôležité environmentálne manažérstvo bdie nad tým skutočným. Ide o premyslený systém opatrení a procesov, ktorého cieľom je znížiť ekologickú stopu firiem, šetriť prírodné zdroje a zabezpečiť, že naša planéta nebude o pár desaťročí vyzerať ako použité balenie instantnej polievky.

Výskumy ukazujú, že spoločnosti implementujúce environmentálne manažérstvo zaznamenávajú nielen pokles emisií, ale aj výrazné zlepšenie svojej ekonomickej výkonnosti. Áno, príroda a biznis môžu tancovať valčík, ak im k tomu dáme správnu hudbu.

Kvalitné environmentálne programy dnes nespočívajú len v tom, že niekde zrecyklujete papier alebo raz za rok zasadíte strom. Sú to prepracované systémy kontroly emisií, optimalizácie spotreby energie a minimalizácie odpadu. Všetko s cieľom, aby firma bola nielen motorom ekonomiky, ale aj záhradníkom budúcnosti.

Zdroj obrázka: petrmalinak/freepik.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *