Čínske automobilky majú zvláštne zmýšľanie. Všetky svetové automobilky sa už dávno na starý kontinent vykašlali a dobíjajú Čínu. Nie kvôli tamojšej kuchyni, ale zákazníkom. Nebolo tomu tak dávno, čo miestni začali masovo presedlávať z rikše do áut a štatistiky obratov vystrelili do obrovských výšin. Nie je mi preto jasné, prečo sa čínske automobilky chcú silou-mocou presadiť na starom kontinente.

Medzi podobné automobilky môžeme zaradiť aj čínske Geely. Tá sa, aj keď nepriamo, v Európe už nejaký ten piatok angažuje.  Šikovným ťahom bola kúpa Volva v roku 2010, od ktorého sa Geely snaží preberať techniku a hlavne know-how týkajúce sa bezpečnosti, pretože tá je Achillovou pätou čínskych výrobcov.

full_p1ahgl9euf14et1l4n5et1fqg5oj4

Šéfdizajnér automobilky, Peter Horbury, stihol prezradiť, že sa pracuje na nových modeloch, ktoré chce automobilka Geely ponúkať aj v Európe. Prvým autom má byť SUV, ktoré chcú priniesť na trh v roku 2018. Za týmto účelom plánuje automobilka uviesť na trh novú značku, pod ktorou bude automobily na starom kontinente predávať.  Jej názov ešte nie je známy, interne ju však označujú ako projekt „L“.

full_p1ahgl9eug1hnumapej699rta28

Základom nového SUV má byť platforma CMA (Compact Modular Architecture), ktorú vyvíja Volvo v spolupráci s materskou automobilkou. Na nej majú byť postavené aj kompaktné modely Volva, konkrétne nová V40 a malé SUV XC40.

full_p1ahgl9eug1480hm2c3n6vh1cj87

full_p1ahgl9eugtn618cakdo1u59aqs9

full_p1ahgl9euf1fra1gai1gkn1kqt11qn6

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *