Cviky z jógy, ktoré vám zaručene pomôžu lepšie zaspať

22. apríla 2019

Cvičenie jogy niekoľkokrát týždenne sa prejavuje radom prínosov ako pre športovcov, tak pre osoby s nadmerným stresom, alebo tých, ktorí majú sedavý životný štýl. Ak vaša práca vyžaduje, aby ste sedeli dlhšiu dobu denne, môže to prispieť k vzniku mnohých zdravotných problémov v priebehu času.

Choroby, ako je obezita, metabolické poruchy, narušený spánok, vysoký krvný tlak, cukrovka a bolestivá odroda problémy chrbta. Ak takéto problémy trápia aj vás a napríklad nemôžete v noci spať, skúste toto cvičenie.

Sklon vpred

Najprv sa posaďte s natiahnutými nohami dopredu, čo pomôže uvoľniť napätie vo vašich stehnách a svalstvu dolnej časti chrbta. Sadnite si s nohami priamo pred vami a snažte sa úplne uvoľniť aj najmenšie svaly na nohách pomocou hlbokého dýchania a vizualizácie, potom sa skloňte dopredu a ľahko sa dotknite rukami prstov na nohách. Choďte tak ďaleko, ako môžete, pri rešpektovaní hraníc vášho tela.

Roznožka v sede

Zo sklonu vpred prejdite do roznoženia a pokračujtev predklone pri pretiahnutí svalov. Keď sedíte s nohami široko od seba, natiahnite sa s rukami dopredu a sklopte trup. Zamerajte sa na hlboké dýchanie a uvoľnenie napätia z namáhaných svalov.

Most

Ľahnite si na chrbát, ohnite kolená a položte nohy rovno na podlahu, v blízkosti panvy a približne do šírky bokov. Zatlačte nohy do podlahy a pomaly zdvihnite boky tak vysoko, ako je to možné, a súčasne zatlačte do ramien. Napätie je preč!

Šikmé pretiahnutie

Presuňte sa na oblasť stehien, aby ste uvoľnili napätie z dolnej časti chrbta a hlboko uvoľnili všetky svaly. Ľahnite si na chrbát, ohnite jedno z kolien a pritiahnite ho k hrudi. Položte ruky pozdĺž zadnej strany stehna ohnutého kolena a potom pomaly narovnajte nohu. Po dokončení 10 hlbokých, pomalých dychov, vymeňte strany a opakujte.

Póza dieťaťa

Teraz je čas upokojiť CNS a zároveň silne pretiahnuť chrbát a boky v póze dieťaťa. Z dlhodobého hľadiska a s pravidelnou praxou môže toto cvičenie pomôcť zmierniť bolesti chrbta a zlepšiť rovnováhu a držanie tela. Ak chcete cvik vykonať, pritiahnite obe kolená k hrudi a objímte vonkajšej časti vašich nôh / členkov, potom položte lakte na kolená a zdvihnite nohy hore a jemne sa pohupujte zo strany na stranu, pritom by ste mali pomaly dýchať nosom.

Pretiahnutie chrbtice

Dokončite relaxačnú zostavu s jednoduchou variantom skloneného chrbticového pretiahnutie, ktoré eliminuje zostávajúce krčné a ramenné napätie a zvyšuje cirkuláciu v oblasti chrbta a ramien. Ľahnite si na chrbát a pritiahnite obe kolená k hrudi, zatiaľ čo široko roztiahnete ruky. Jemne položte kolená na pravú stranu a uvoľnite sa do pozície, keď dokončíte 10 hlbokých nádychov, vymeňte strany a opakujte.

Táto upokojujúce zostava je naozaj tak jednoduchá, ako to znie, ale jej účinky sú silné a dlhotrvajúce. Cvičte tak každú noc pred spaním a zaručujeme, že sa každé ráno prebudíte čerství a energickí! Užite si to!

Zdroj:pinterest

Daj vedieť svojím priateľom

siteelement

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*