Cviky z jógy, ktoré vám zaručene pomôžu lepšie zaspať

22. apríla 2019

Cvičenie jogy niekoľkokrát týždenne sa prejavuje radom prínosov ako pre športovcov, tak pre osoby s nadmerným stresom, alebo tých, ktorí majú sedavý životný štýl. Ak vaša práca vyžaduje, aby ste sedeli dlhšiu dobu denne, môže to prispieť k vzniku mnohých zdravotných problémov v priebehu času.

Choroby, ako je obezita, metabolické poruchy, narušený spánok, vysoký krvný tlak, cukrovka a bolestivá odroda problémy chrbta. Ak takéto problémy trápia aj vás a napríklad nemôžete v noci spať, skúste toto cvičenie.

Sklon vpred

Najprv sa posaďte s natiahnutými nohami dopredu, čo pomôže uvoľniť napätie vo vašich stehnách a svalstvu dolnej časti chrbta. Sadnite si s nohami priamo pred vami a snažte sa úplne uvoľniť aj najmenšie svaly na nohách pomocou hlbokého dýchania a vizualizácie, potom sa skloňte dopredu a ľahko sa dotknite rukami prstov na nohách. Choďte tak ďaleko, ako môžete, pri rešpektovaní hraníc vášho tela.

Samolepiace etikety sú hitom
Samolepiace etikety na potraviny

Máte chutné výrobky, ale chceli by ste ich zatraktívniť pre zákazníkov? Alebo potrebujete výrobky niečím oživiť? Reprezentatívny vzhľad produktov a odlíšenie sa od konkurencie môžu dotvoriť atraktívne...

Roznožka v sede

Zo sklonu vpred prejdite do roznoženia a pokračujtev predklone pri pretiahnutí svalov. Keď sedíte s nohami široko od seba, natiahnite sa s rukami dopredu a sklopte trup. Zamerajte sa na hlboké dýchanie a uvoľnenie napätia z namáhaných svalov.

Most

Ľahnite si na chrbát, ohnite kolená a položte nohy rovno na podlahu, v blízkosti panvy a približne do šírky bokov. Zatlačte nohy do podlahy a pomaly zdvihnite boky tak vysoko, ako je to možné, a súčasne zatlačte do ramien. Napätie je preč!

Šikmé pretiahnutie

Presuňte sa na oblasť stehien, aby ste uvoľnili napätie z dolnej časti chrbta a hlboko uvoľnili všetky svaly. Ľahnite si na chrbát, ohnite jedno z kolien a pritiahnite ho k hrudi. Položte ruky pozdĺž zadnej strany stehna ohnutého kolena a potom pomaly narovnajte nohu. Po dokončení 10 hlbokých, pomalých dychov, vymeňte strany a opakujte.

Póza dieťaťa

Teraz je čas upokojiť CNS a zároveň silne pretiahnuť chrbát a boky v póze dieťaťa. Z dlhodobého hľadiska a s pravidelnou praxou môže toto cvičenie pomôcť zmierniť bolesti chrbta a zlepšiť rovnováhu a držanie tela. Ak chcete cvik vykonať, pritiahnite obe kolená k hrudi a objímte vonkajšej časti vašich nôh / členkov, potom položte lakte na kolená a zdvihnite nohy hore a jemne sa pohupujte zo strany na stranu, pritom by ste mali pomaly dýchať nosom.

Pretiahnutie chrbtice

Dokončite relaxačnú zostavu s jednoduchou variantom skloneného chrbticového pretiahnutie, ktoré eliminuje zostávajúce krčné a ramenné napätie a zvyšuje cirkuláciu v oblasti chrbta a ramien. Ľahnite si na chrbát a pritiahnite obe kolená k hrudi, zatiaľ čo široko roztiahnete ruky. Jemne položte kolená na pravú stranu a uvoľnite sa do pozície, keď dokončíte 10 hlbokých nádychov, vymeňte strany a opakujte.

Táto upokojujúce zostava je naozaj tak jednoduchá, ako to znie, ale jej účinky sú silné a dlhotrvajúce. Cvičte tak každú noc pred spaním a zaručujeme, že sa každé ráno prebudíte čerství a energickí! Užite si to!

Zdroj:pinterest

Daj vedieť svojím priateľom

adsence

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*