Ako sa starať o svoje zdravie počas karantény

23. apríla 2020

Na sociálnych sieťach sa zo #somdoma stal trend, pretože si uvedomujeme vážnosť situácie. Ak pomoc svojim blízkym, susedom aj sebe spočíva najmä v tom, že pár týždňov ostanete doma, je skvelé túto možnosť naplno využiť. Má to však jeden háčik.

 

Čo nám chýba najviac počas karantény

Už sme ležali na posteli, na gauči, presedeli nejaký čas na stoličke v kuchyni či v obľúbenom kresle. Pri počítači sme kvôli homeofficu presedeli celé hodiny. Kávička, ktorú nám doniesla niektorá dobrá pražiareň kávy síce pochutila a dodala potrebné antioxidanty. Ale naše telo chabne. Najdlhšia prechádzka bola tá od postele ku chladničke.

Asi nie všetci to majú rovnako. Niektorí majú malé deti a veľa času za nimi behajú, prípadne stále chodia do práce a niektorí kvôli nárastu objednávok musia pracovať aj nadčasy. Môžete sa nájsť v ktorejkoľvek z týchto kategórii, všetkým vám asi bude chýbať to isté – prechádzky na čerstvom vzduchu, zmena prostredia, pokojné posedenie pri káve s priateľmi, viac pohybu a slobody.

 

Koľko pohybu týždenne potrebujete

Svetová zdravotnícka organizácia odporúča 150 minút aktívneho pohybu týždenne. Ak vám zdravie dobre slúži, môžete si zacvičiť podľa mnohých videí dostupných na internete.

 

Fitness doma

Fitness tréneri zdieľajú návody ako na to najmä na Instagrame. Oprášte svoje vedomosti zo základnej školy, namiesto činiek vezmete do rúk fľaše s vodou a pri dynamickej hudbe si môžete dopriať polhodinku tréningu.

 

Pilates

Ak máte radšej pokojnejšie cvičenie, odporúčame skúsiť pilates. Toto cvičenie pracuje s váhou vlastného tela a s niekoľkými jednoduchými pomôckami – napríklad kruhom a gumami, ktoré kladú pri cvičení odpor. Prebieha pomalým tempom a je potrebné sústrediť sa pri ňom na správne dýchanie. Sami to možno nezvládnete dokonale, preto je vhodné cvičiť spolu s odborníkom. Preto vás určite poteší, že pohyboví terapeuti pracujú aj online.

 

Fyzioterapia online

Máte vážnejšie pohybové problémy? Cvičením osamote si môžete viac uškodiť, ako pomôcť. Naviac v čase pandémie nie je vhodné riskovať pobyt v nemocnici s natiahnutým svalom alebo „seknutým“ chrbtom.

Klinika fyzioterapie v Bratislave Rehab Klinik ponúka cvičenie s fyzioterapeutom. Hodinu sa vám môže venovať špičkový odborník, ktorý pripraví cvičebný program s ohľadom na vaše zdravotné problémy. Nemusíte teda čakať na koniec pandémie, aby ste mohli absolvovať rehabilitáciu v Bratislave. Vďaka moderným technológiám môžete začať s fyzioterapiou online, v domácom prostredí, kedykoľvek vám to bude vyhovovať.

 

Chôdza, státie prechádzka počas home office

Naše telo nie je stavané na to, aby stále sedelo. Vďaka státiu a chôdzi lepšie pracujú naše vnútorné orgány, neochabujú kostrové svaly a uvoľňuje sa vnútorné napätie. Kráčať môžeme aj hore-dole po byte, napríklad popri telefonovaní. Ak nie je možné ísť aspoň na polhodinovú prechádzku do prírody, skvelým pomocníkom sa môže stáť obyčajný budík. Nastavíme ho tak, aby zazvonil každých tridsať minút. Vtedy sa musíme postaviť, prejsť sa po byte, naliať si pohár vody, vyvetrať alebo iba chvíľu hľadieť z okna. Oddýchnu si tak oči, myseľ a precvičíme celé telo.

Napokon, mnoho z nás má v obývačke, v spálni alebo v pivnici stacionárny bicykel, činky či posilňovač na stehná. Oprášme cvičebné pomôcky a dajme im druhú šancu na život. Obľúbenými sa stávajú rôzne výzvy – napríklad naučiť sa do konca karantény stojku na rukách, odkrútiť na bicykli 2000 kilometrov alebo vypracovať činkami svaly na ramenách.

Daj vedieť svojím priateľom

adsence

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*